Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94a63r74o31m31í36r 48K39r93á62l 4400799724449

Ano, přesně jste to vystihl. Místo toho, aby kuřáci hulil jen sobě pod nos v hospodě, kam soudný nekuřák nejde, bude zamořovat vzduch okolojdoucím.

0/0
24.4.2017 8:26

V37l58a42d15i37m60í11r 85V26e92s86e61l64ý 5132592822565

Není to primární věc v článku, ale nicméně ještě zbývá vysvětlit oblíbenou mantru, že zavedení EET způsobilo zdražení v hospodách. Myslím, že toto vysvětlení, pokud by se o ně někdo seriózně pokusil, je problém, který je srovnatelný s řešením kvadratury kruhu.

Vysvětlení tady jsou, ale hospodským ke cti neslouží.

A ke kouření: Ať si kouří jak kdo chce, a kde chce, ale nesmí to smrdět.

+1/0
23.4.2017 19:45
Foto

V30á88c47l12a98v 81C82h68u64c62h78m98a 6765501458596

To vysvětlení je celkem jednoduché. Stoupající náklady a stoupající rizika zvyšují ceny. Co na tom nechápete?

0/0
24.4.2017 9:32

O44l19d61ř89i88c42h 15K23a12d76ě22r65a 2282755643828

Ano, mírně vyšší náklady, které se stejně "rozpustí" do několika let, takže skoro nic, zvyšující se rizika čeho ? jsou "dostatečnou" záminkou ke zvýšení cen.

0/0
24.4.2017 9:42
Foto

V72á72c91l77a72v 62C54h89u77c51h57m60a 6345441808426

Nastudujte si zákon o EET. Pokud chcete proškolit, klidně to udělám, ale nebude to zadara.

0/0
24.4.2017 13:28

O51l51d13ř22i70c49h 50K17a85d69ě88r42a 2632175133808

Nemusím studovat zákon. Pro mne je rozhodující stanovisko známé majitelky hospody, která nepatří k intenzivním platičům DPH, která o EET prohlásila : "EET není žádný problém" ! Pokud EET nevadí této dámě, mohu si být jist, že to opravdu žádný problém není a jedná se o remcání věčných kritiků všeho.

0/0
24.4.2017 14:01
Foto

V88á15c17l98a77v 81C15h53u41c19h41m37a 6185691428696

Aha, znalosti žádné, ale o to větší potřeba se vyjadřovat k tomu, o čem víte kulový.

0/0
24.4.2017 16:18

O34l70d62ř15i15c25h 41K65a86d31ě87r39a 2982475863958

Je vidět, že ani vaše údajné znalosti zákonů Vás neuchránily od plků.... Já si EET ověřil v praxi, a to několikrát. Vy si klidně můžete plkat dál.

0/0
25.4.2017 11:35

J61o52s53e34f 66K97l37a97t 3209927793431

Největší blábol je,že nekuřák nemusí chodit do kuřáckých hospod.Podle stejné logiky nemusí chodit vůbec nikdy a nikam.A je to pravda

+1/−1
23.4.2017 19:22

M40i80c74h26a44l 28S79v58o11b86o49d33a 5288848206471

Spíš je blábol,že tam chodit musí.

+3/0
23.4.2017 19:47

J82o67s66e44f 56K88l82a82t 3139437423361

Jasně vždyť to říkám nemusí chodit nikdy a nikam.Nebo vy jste ještě nikdy nebyl na výletě a nedostal hlad?Jste paštikář?

0/0
23.4.2017 20:42

M60i68c34h70a83l 60S90v69o86b69o59d49a 5458988566381

No tak pokud máte problém na výletě ujít pár kroků navíc,aby jste byl na obědě spokojen a našel podnik,kde vás nikdo nebude obtěžovat kouřením,tak je to skutečně logika jak brno.Zvlášť v dnešní době,kde jsou restaurace na každém rohu.

+3/0
23.4.2017 22:09

O34l68d24ř28i24c69h 41K74a46d90ě59r57a 2772405833188

Kde to žijete ? Přemýšlejte, než zase vypustíte nějakou hovadinu.

0/0
24.4.2017 9:43

M67i20c34h40a13l 88S41v57o97b50o87d42a 5328668876281

A vy si vyndejte hlavu ze zadku a nedechněte se čerstvého vzduchu,ať se vám konečně prokrví mozek.

0/0
25.4.2017 10:00

O64l24d68ř83i29c71h 94K84a32d42ě21r36a 2812605853778

Tomu říkám věcný příspěvek do diskuze !!!

0/0
25.4.2017 10:06

M12i48c25h14a94l 67S95v75o70b73o40d80a 5478738866271

Nápodobně

0/0
25.4.2017 10:09

O36l45d87ř93i21c21h 22K81a87d90ě28r76a 2162805713298

????

0/0
25.4.2017 11:32

J47a49r26o27m70í29r 31K87r52á94l 4530479344319

Je to stejné, jako kdybyste chtěl navštívit dámské sprchy, ne ? Normálnímu člověku je jasné, že tam to pro něj není. Stejně, jako pro nekuřáka těch pár kuřáckých hospod.

0/0
24.4.2017 8:28

O96l14d16ř74i47c87h 49K73a65d29ě59r34a 2852285603258

Pokud si zapálím v hospodě, ohrožuji zdraví ostatních, resp na jejich zdraví působím negativně. Pokud si dám maso, neohrožuji nikoho. To je podstatný rozdíl,

+4/−4
23.4.2017 16:49

Z13d51e35n89ě63k 29B12e67r95á47n91e92k 2498725856902

Pokud majitel hospody by dovolil kouření v jeho zařízení, pak tam ten komu to vadí nemusí chodit. Zakázat něco striktně je špatně.

+4/0
23.4.2017 16:55

O84l82d84ř52i39c28h 40K97a62d28ě88r91a 2412525683158

Debata je o kouření a jeho zákazu. Já reagoval na srovnání kouření a pojídání masa, což je v těchto souvislostech nesmysl. A jinak, pokud majitel část svého majetku dobrovolně poskytne veřejnosti, udělá z něj veřejný prostor, potom každý občan má stejné "právo" tento prostor využívat. Do té hospody může někdo chodit proto, že je tam krásná servírka. Posílat ho do jiné hospody je upíráním mu jeho práva hledět na krásnou servírku.

+2/−2
23.4.2017 17:04

M83i11c68h62a82l 14S28v39o18b67o82d53a 5478758866741

Dle téhle teorie můžou do hospody i děti.I dítě je občan.

0/0
23.4.2017 17:21

O44l76d49ř42i88c42h 83K15a87d17ě11r71a 2872585973908

Ano, mohou. A proč ne ?

+1/−1
23.4.2017 21:21
Foto

V62o90j34t86ě89c80h 71V54o74p26a69ř84i79l 2644206876820

Pokud si dáte maso, působíte na okolí též negativně. Sice ne jako u cigarety přímo, ale nepřímo dost. - "Podle nové zprávy publikované Organizací pro výživu a zemědělství OSN (FAO), produkují chovy hospodářských zvířat více emisí skleníkových plynů než doprava – 18% při přepočtu na ekvivalentní množství CO2. Jsou také nejčastější příčinou poškozování půdy a znečišťování vody." - http://www.vegspol.cz/view.php?cisloclanku=2007060008

0/0
23.4.2017 18:17

O22l52d97ř63i35c30h 78K22a60d60ě21r25a 2692405273148

No a co ? Proč to uvádíte v těchto souvislostech ?

+1/0
23.4.2017 21:23
Foto

V90á29c59l85a16v 13C88h11u32c71h13m61a 6295941108336

Protože pokud někdo argumentuje ochranou zdraví, tak to docela dost souvisí. Ale chápu, že bolševikovi souvislosti nedojdou. Ten vidí vždy jen svůj vlastní prospěch.

+1/0
23.4.2017 22:00

O88l28d89ř94i72c69h 83K77a72d35ě77r64a 2112245573228

Zkuste zapřemýšlet, jaké jsou rozdíly mezi "kouřením" a "používáním auta" a co z toho plyne pro tuto diskuzi..

0/0
24.4.2017 7:36

O77l65d29ř77i13c84h 93K20a30d36ě60r72a 2102825223378

Pokud těžíte naftu, ničíte přírodu, pokud používáte igelitové tašky, ničíte přírodu, pokud těžíte uhlí ničíte přírodu, pokud jdete po travnaté ploše, ničíte přírodu, pokud se hnojí chemickými hnojivy, ničí se příroda, pokud se staví přehrady, ničí se příroda, pokud vyrábíte elektřinu, ničíte přírodu... Furt ničíte přírodu. Nechápu, co jste tím Vaší "filozofickým" traktátem chtěl říct a proč. Nevysvětlil jste mi ale to podstatné, proč si mám nechat foukat kouř do ksichtu.

0/0
24.4.2017 9:49
Foto

V71o91j35t73ě67c56h 29V23o56p34a18ř50i11l 2744536196920

Chtěl jsem říci, že v zájmu ochrany zdraví, životního prostředí a bezpečí zavádíme silně regulační opatření, která nás v důsledku značně omezují. A chtěl jsem říci, že regulace tímto směrem jsou samozřejmě (mnohdy) správné, jen nesmí překročit únosnou mez.

V případě samotné regulace kouření pak s tímto v souladu zastávám názor, že je určitě nutné řešit nepoměr nekuřáckých a kuřáckých podniků, ale zase není nutné, aby byly všechny podniky v pohostinství nekuřácké. Mnohé podniky mají takovou převahu kuřácké klientely, že jsou na ní existenčně závislé. Pokud je strana poptávky takto silně vyhraněná, jsem pro to, aby mohla být naplněna. Pokud si budete chtít do takového podniku zajít na oběd, bude vám kouř foukat do obličeje z toho důvodu, že jako nekuřák budete ve značné menšině.

Jiný případ jsou podniky, kde je to s poptávkou opačně, ale jsou kuřácké, protože dodnes bylo standardem, že jsou to nekuřáci, kdo se přizpůsobí. Zde je vhodné zavést opatření, které kartu obrátí. Zastánci pravice sice argumentují, že má rozhodnout trh, lidé svými penězi, které přimějí podnikatele udělat z podniku nekuřácký, ale ideální tržní společnost není v souladu s realitou, lidským chováním.

Jak navrhuji v jiném příspěvku, řešením by bylo třeba zavedením malé daně z obratu pro kuřácké podniky (v řádu jednotek procent), aby podniky, které nejsou silně závislé na kuřácích, byly motivovány stát se nekuřáckými, ale ty, které jsou, mohly kuřáckými zůstat. Byť to povede k mírnému s dražení, což má dopad viz článek.

Ono se ale jiné řešení již de facto našlo a stane se realitou i bez nutnosti úpravy zákona. Jsou to ony uzavřené kluby, které chtějí hostinští ze svých podniků po začátku platnosti zákona dělat. Lze ovšem očekávat, že mnozí politici proti tomuto trendu zakročí a budou chtít činnost takových klubů zakázat, respektive zakázat tam kouření. Když už ne něco jiného, tak minimálně kuřácké kluby by ale z mého pohledu měly zůstat, z důvodů viz článek a výše.

0/0
24.4.2017 11:49

O47l41d51ř90i25c39h 78K97a62d44ě98r68a 2112645453638

Na mne je to velmi složitá, hlubokomyslná analýza rádoby filozofická. Na jedné straně jste proti omezování, na druhé straně řešení vidíte v jiném omezování a trestání. Já mám "svoji" hospodu, kde mají vynikající pivo a hezké servírky. Proč bych měl chodit jinam, když se mi v té hospodě líbí. Já mám na ni "nárok" jako kdokoliv jiný Udělat z hospody "klub" sice lze, ale klubová činnost je také nějak vymezená. Jestli hospodský udělal hospodu = veřejně přístupný prostor, čili dobrovolně soukromý majetek dal k dispozici veřejnosti, musí počítat s tím, že bude muset respektovat "společenská "pravidla, jako např. platit daně, mít odpovídající WC atd. Proč by mi měl ve veřejné místnosti někdo foukat do ksichtu kouř ? Nedělejte z toho vědu, nefilozofujte a řešte podstatu problému...

0/0
24.4.2017 12:47
Foto

F84r38a37n55t10i91š64e18k 94K69š62í82r 2289666205

Ano zákonem ho donutíte k čemu budete chtít. Dokonce i k povinnosti tu hospodu nesmět zavřít.

0/0
24.4.2017 13:15

O43l22d40ř58i90c96h 96K92a93d72ě39r67a 2872285573218

Co to melete ? Proč do jdete do nesmyslných extrémů ? Každá společnost zákony potřebuje. Samozřejmě je podstatné, aby to byly zákony účelné a kvalitní. Ale zpochybňovat a znevažovat zákov jako takový je hrozná hloupost. Ale Vy prostě musíte trousit moudro, že ano.

0/0
24.4.2017 13:23
Foto

F70r32a21n73t28i52š27e37k 38K46š81í38r 2419216225

Zatím tu melete své etatistické hlouposti zcela zdatně vy. Jsou zákony dobré, ty lidé většinově dodržují a pak jsou zákony špatné, které lidé obcházejí. Zákon má být kolektivní ochranou práv jednotlivců. Bohužel dnes se zákon stal prostředkem loupení. Nemravné zákony je správné nerespektovat !

0/0
24.4.2017 15:46

O86l29d31ř67i20c19h 67K47a69d89ě65r96a 2872225723178

A kdo rozhodne, který zákon je nemravný. ? Já mohu za nemravný považovat každý zákon, který mi nevyhovuje ! Zkuste i přemýšlet, schválně, jestli se Vám to podaří.

0/0
25.4.2017 10:02

M96i34c46h50a19l 10S23v92o15b83o93d75a 5628658856801

Kdybych měl hospodu,tak konkrétně vás bych z ní hnal svinským krokem za ty bolševický bláboly,ani by jste nestačil počítat kroky.Chováte se přesně jako zamindrákovaný rozmazlený spratek,který mu někdo dupe po bábovičkách.

0/0
25.4.2017 10:07

O17l53d18ř10i76c19h 89K72a10d41ě55r75a 2402395533308

Doufám, že už se blíží konec Vaší vycházky. Doporučení k přemýšlení je u Vás marná snaha. Je to marný, je to marný, je to marný.

0/0
25.4.2017 11:31
Foto

V40á21c44l87a31v 21C97h92u24c47h72m43a 6555121618886

Pokud nastartujete auto, ohrožujete rovněž zdraví ostatních, ale mně by nikdy ani nenapadlo vám auto zakazovat, protože na rozdíl od vás ctím svobodu druhých.

+1/0
23.4.2017 21:54

O82l21d88ř87i44c63h 26K34a34d15ě93r42a 2682825493838

To Vaše srovnání hodně kulhá, resp. je irelevantní. Zkuste přijít na to, proč.

0/0
23.4.2017 21:56
Foto

V53á81c40l74a43v 74C81h23u39c70h36m43a 6625861208206

Chápu, že se vám nehodí do krámu a proto si říkáte že je irelevantní. Je to pro vás lepší než si sám sobě přiznat co jste vlastně zač.

+1/0
23.4.2017 22:09

O57l43d86ř52i94c89h 13K15a86d39ě92r87a 2512255533398

A jéjé, Chuchmo, tak co jsem vlastně zač ?

0/0
24.4.2017 7:37
Foto

V92á90c12l80a68v 86C17h68u81c28h60m11a 6105391248236

Co jste vám napsat nemohu, protože by příspěvek byl smazán.

0/0
24.4.2017 9:36

O56l59d55ř26i87c58h 79K47a93d11ě80r54a 2332665683988

A na to, co jsem zač jste přišel jak ? Nevím ale mám pocit, že Vaše rodiče byli sourozenci ... To by Vám tak odpovídalo.

0/0
24.4.2017 9:39
Foto

F76r45a40n80t28i33š13e88k 61K67š90í92r 2889736905

To je vidět z vašich reakcí, které jsou takové fašistické.

0/0
24.4.2017 15:50

O73l81d43ř42i34c36h 94K59a55d95ě10r10a 2232635493988

Hlavně, abyste věděl, co je fašismus.... Ale jinak hodně zdraví, hlavně toho duševního.

0/0
25.4.2017 11:37

J82a51r25o70m28í20r 90K20r67á97l 4860359934689

Jenomže ti ostatní s tím počítají a mají právo volby do kuřácké hospody nejít. Mne nevadilo, že bylo v hospodě nahulíno - nešel jsem tam. Teď budu muset projít oblakem dýmu před hospodou. Tomuhle se říká "vylít s vaničkou i dítě".

0/0
24.4.2017 8:30

O15l56d30ř29i47c21h 97K39a73d48ě30r48a 2392805143688

Mám "svoji" hospodu, kde si mi líbí, protože mají vynikající pivo, jsou tam hezké servírky a celkově je to příjemné prostředí. Na tuto hospodu, stejně jako na kteroukoliv jinou, má každý "právo", protože ji majitel nabídl k VEŘEJNÉ službě. Teoreticky mohu jít do jiné hospody, ale budu ošizen o ty příjemné požitky. Proč bych se měl šidit ? Ano, bude se kouřit před hospodou a zřejmě se někdy projde oblakem dsýmu. Projít oblakem dýmu Vám vadí, ale sedět v zakouřené hospodě celý večer ne ? To je divné. Neberu kuřákovi právo kouřit, ale ať mi při tom nekurví zdraví.... Co je na tom divného ?

0/0
24.4.2017 9:19
Foto

V62á88c77l26a74v 32C70h62u10c62h24m44a 6545971418356

Můžeme si tu psát úvahy o svobodě, ale jestliže 90% národa dobrovolně volí nějakou formu otroctví, tak je to házení hrachu na zeď.

+6/−2
23.4.2017 15:39

J53a98r74a 80R62a11n64k 1201346439301

Alenka v risi divu....presne tak si pripadam:-)

To potom ale musi zustat doma, na prvnim letisti dostane sok z dloheho nekoureni

0/−1
23.4.2017 21:37

M76i41c47h16a31l 56S78v29o69b60o71d97a 5518558666141

Je zajímavě absurdní jak si někteří diskutéři selektivně vykládají právo a veřejný prostor.Co například letadla?Máte v těchto prostorách právo konzumovat vlastní pití,které si donesete?Měla by veřejnost volat po pošlapávání základních práv ve veřejném prostoru?Je jasné,že pití zakoupené před stanovištěm si do příručního zavazadla nedáte a není vám divné,že letadlo je také veřejný prostor.

+1/0
23.4.2017 15:22
Foto

V12á65c10l96a48v 93C31h73u57c28h12m13a 6525631448956

Letadlo je soukromý prostor, stejně jako hospoda a o pravidlech by měl rozhodovat majitel. Stát by měl dbát pouze a jen na bezpečnost.

+5/0
23.4.2017 15:41



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.